Friday 14 September 2012

change

Assalamualaikum & salam sejahtera untuk semua readers. kalau ada la :p hihi

hari ni rasa sangat sebak. rasa sebak bila melihat wajah kedua-dua ibu bapa saya. terlampau banyak dosa dah saya buat. entah kenapa hari ni rasa terlampau sangat sedih. kesian melihat kan kedua ibu bapa yang sembahyang dan mengerjakan ibadat tapi saya anak yang degil ni tetap heret mereka ke neraka. sebab utama adalah tak bertudung. sayu hati bila pikir macam tu.

entah kenapa hati ni meronta-ronta hendak berubah. hendak memakai tudung. bukan sebab nak tunjuk baik, tapi sebagai 1 tuntutan dalam Islam. sampai bila tak nak berubah? sampai bila nak free hair? sampai bila nak tambahkan dosa mak & abah? Ya Allah. sedih bila pikir.

bila my parents tanya, bila nak pakai tudung, jawapan saya, tunggu lepas kahwin. sekarang ni baru terpikir, dosa suami nak jaga, tapi ibu bapa yang bela kita dari kecik, kita tak nak jaga. betapa teruk rasa diri ni. kenapa tak nak jaga perasaan ibu bapa. kenapa?

Alhamdullilah, keputusan saya amik ni memang tak sia-sia. my bestfriends and friends support me no matter what. thank you guys. semoga Allah panjangkan umur anda semua, murahkan rezeki. kita sama-sama berubah ke arah kebaikan okay? Amin.

Ya Allah kau tetapkan la hati ni. jangan sesekali berpaling dari Mu. Amin. saya rasa tak perlu nak tunggu bulan 12 dah, kenapa nak tunggu lagi untuk berubah? terima kasih Ya Allah. Kau pilih diri ini untuk terima HidayahMu.

kepada semua yang baca ni, saya mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki, mungkin pernah menyakitkan hati anda semua. saya insan yang lemah, tak pernah lari dari melakukan kesilapan. doakan saya menjadi insan yang lebih baik. saya juga mendoakan anda menjadi seorang yang lebih baik.

kepada yang nak berubah tu, buat lah. jangan teragak-agak. saya pun macam anda. buat kena ikhlas. memang ramai yang akan perli/kutuk. tapi baik cantik dari sisi Allah daripada sisi manusia, betul tak?

Yang Ikhlas,
Tira.

No comments:

Post a Comment