Wednesday 8 February 2012

Bangkok Trip

Masa sedang menaip blog ni, me masih rasa sangat - sangat penat. Penat berjalan. But whatever it is, enjoy reading this entry k :)

4/2/2012
Malam sebelum pergi memang tak boleh tidur. Rasa tak sedap hati sangat-sangat sebab ni first time pergi luar dari Malaysia. First time naik FLIGHT!! Lepas tu pergi pulak bukan dengan family tapi dengan kawan - kawan 1 ofis. Macam-macam perasaan ada, takut la, happy, excited, sakit perut pun ada, nak muntah pun ada. Haih. Esok sampai tempat kerja macam biasa. Memang tak ada mood nak buat kerja sebab dalam kepala memang fikir nak berjalan je. Ngeh3. :p

Tepat pukul 1 semua dah get ready untuk pergi Penang. Dari sana akan ada van untuk bawa kami pergi Hatyai. Tapi disebabkan ada kawan - kawan yang pergi makan dulu, so kami bertolak agak lambat la. Dalam kul 2 lebih. Sampai Penang dalam pukul 3 lebih, kami singgah pergi makan laksa. Memang terbaik la laksa penang. Sedap gila :p Hehe. Lepas tu kami terus pergi Queensbay Mall untuk tunggu van kat sana. Besar gila shopping complex tu, kan best kalau ada kt Ipoh :( Sob3.

Van pun sampai dalam kul 5 lebih lepas tu singgah imegresen, cop sana sini, bla bla , then sampai la hotel dalam kul 7. (waktu Malaysia 8.00pm). Pemandu van tu drive kereta macam orang gila okay! Bawa sampai speed 140km/h. Like seriously?? =.=' Kami tinggal dua hotel berasingan. 1 Sakura Hotel, 1 lagi yang me duduk ni, VL Hatyai Hotel. Cantik. Me suka :) Lepas check in then simpan beg, kami semua pergi makan dekat area hotel jugak. Makan tomyam. Kami singgah hotel Pink Lady, tengok GRO :p HAHA. Tempat tu macam akuarium, setiap GRO ada nombor, Pilih je. :p Ngeh3. Tak cantik sangat la GRO tu, me lagi cantik :p HAHA. Lepas tu pergi lepak dekat 1 bar ni, tengok live band. Diorang main memang best. Melting tengok mamat Thai main drum. Hensem. Ngeh3 :p Lepas tu tepat kul 1.00am, kami semua balik hotel. :)

5/2/2012
Flight pukul 8.30pg, so dalam pukul 6.15 kami dah standby bangun pergi airport. Pukul 7 gerak pergi airport. Flight kul 8.15 pagi. So, tak sempat breakfast. Lapar gila. =.=' Sampai sana nak dekat pukul 11. Kami menginap dekat hotel ni. Hip Hotel Thailand. Check in time pukul 2, so kami semua tak dapat la nak rest dalam bilik. Receptionist tu bagi kami 1 bilik untuk letak beg je.

Me tak tahan panas, nak mandi, tapi memandangkan keadaan toilet yang boleh nampak dari luar, so kena lupakan hasrat tu. haih. Just tukar tshirt & short, then off to Chatuchak Park. I really2 love this place. Sangat murah barang-barang kat sini. Dapat la me beli handbag. weee :p Tapi tempat makan susah nak cari. Me makan nasi putih & ayam goreng. Memang tawakal la makan. Takut la haram. Sebab other stalls ada PIG. haih. Lepas dah berjalan, so dalam pukul 6.00pm kami gerak balik hotel, then pergi massage.

Me try Thai Massage, sumpah sakit at first, lepas tu tukang urut tu tengok muka me dah merah sebab tahan sakit, die pun slow la. Die ingat me orang Vietnam. Sadis betul. =.=' Lepas dah habis berurut, rasa lega gila. Ringan je badan. Malam tu, Kami semua pergi ke Terminal 21 untuk makan malam. Sumpah shopping complex ni cantik gila. :( Kami sempat pergi sini. :p Tengok GRO. Patpong. Sape nak tengok pool dance, boleh la pergi. Sesuai untuk para lelaki yang single2 ni :p HAHA. Lepas tu we all balik hotel! TIDOOOOOOO!

6/2/2012
Wake up at 8-ish, mandi then pergi makan breakfast. Sumpah makanan sedap gila. Chef pun handsome. Sempat la balas2 senyum. ngeh3. :p Gatai! Then we off to Cruising along the Chao Phraya River. Chao Phraya River.Naik bot pusing 1 sungai. Me tak minat sebab me takut air. Rasa nak muntah. Spent almost 2 hours naik benda tu. =.=' Lepas tu shopping!!! Tempat ni wajib pergi. Sangat2222 murah! STRESS! Platinum Mall. Lepas dah hbs berjalan2. Then we off to tempat GAY. Soi Cowboy. Ni untuk girl2 yang desperate nak cari lelaki. Sumpah tempat ni scary. Me kena tarik dengan BAPAK AYAM. Nampak strip dancer , pakai underwear menari2 tiang. ahhh! scaryyy! takut sangat. Lepas dah jalan2, we off back to Hotel. huhu. Ey, siapa nak tengok tiger show, MURAH tau. RM10 je duit Malaysia :p tapi ME tak tengok okay! hehe.

7/2/2012
Wake up at 9-ish, makan breakfast, then pergi airport at 12.00. Our flight at 2.15. So lepak2 & jalan2 dekat. Sangat2 besar. Stress tengok perfume & coklat kat sana!!!! Banyak & murah! Sakit hati!! Hahaha! Flight kali ni takut. Sebab goyang-goyang. Masa nak naik tu, rasa macam kapal terbang tu tak boleh naik dah. SUMPAH SCARY! tapi takpe. Pilot yg bawak tu hensem! hehe. Sampai je sana, kena tahan dengan kastam, sebab die ingat me orang Thailand. Sedih. Me bg die passport & IC untuk check. Haih. Lepas dah amik kereta, we off balik Ipoh. YEAYYY!